×

Закарпат Автотранс

КІЛЬКІСТЬ ДОЗВІЛЬНИХ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПЕРЕВІЗНИКІВ МОЖУТЬ ЗМЕНШИТИ

КІЛЬКІСТЬ ДОЗВІЛЬНИХ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПЕРЕВІЗНИКІВ МОЖУТЬ ЗМЕНШИТИ

У Державній регуляторній службі України відбулося громадське обговорення проектів постанов Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту» та «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», розробником яких є Мінінфраструктури. Про це інформує сайт ДРС.

На думку розробника, нова редакція Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів має спростити доступ до ринку регулярних пасажирських перевезень, зменшити кількість документів, які подаються перевізником-претендентом до участі в конкурсі, виключити корупційні чинники. А нові Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту направлені на приведення законодавства України у відповідність до стандартів ЄС, а також лібералізацію та дерегуляцію ринку пасажирських автомобільних перевезень, а саме: спрощення процедури внесення змін до маршруту, процедури відкриття та закриття автостанцій.

Також з правил запропонували виключити норми щодо градації автостанцій за класами, усунути нормативне регулювання розміру автостанційного збору, чітко сформулювати прості вимоги до автостанцій.

На думку фахівців ДРС, така реформа ринку пасажирських автомобільних перевезень має низку ризиків, оскільки Мінінфраструктури намагається реформувати ринок шляхом внесення змін до підзаконних актів, при цьому не змінюючи основні норми профільного законодавчого акту – Закону України «Про автомобільний транспорт», що може призвести до їх оскарження.

У запропонованих змінах до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, спірним питанням є застосування чи відміна бальної системи оцінювання. Частина перевізників вважають, що відміна бальної системи дуже негативно вплине на ринок, бо саме запровадження даної системи зменшило корупційну складову та внесла об’єктивність та прозорість під час відбору перевізників. Для спрощення допуску перевізників до ринку перевезень необхідно лише переглянути систему оцінювання та надати більше балів за наявність нових автобусів та внести деякі зміни до процедури відкриття маршрутів.

Основна ідея, яку хочуть запровадити розробники проекту Порядку – це створення двох варіантів організації перевезень – «комерційні перевезення» та «громадські пасажирські перевезення». Такі поняття зараз відсутні у діючих законодавчих актах України. Водночас у випадку запровадження даних видів організації перевезень на практиці, дані норми у правовому полі не запрацюють, а тому у цих змін відсутній принцип ефективності державної регуляторної політики.

Фахівцями ДРС також проаналізовано проект постанови КМУ «Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту». Щодо цього документу вони також висловили низку зауважень.

За результатами обговорення учасники дійшли згоди, що запропоновані Мінінфраструктури документи, потребують доопрацювання і домовились разом фіналізувати реформу ринку пасажирських автомобільних перевезень.

Голова ДРС Ксенія Ляпіна зазначила, що така робота повинна бути завершена не пізніше ніж через місяць.

Джерело:ukrainepravo.com