×

Закарпат Автотранс

Розрахунок вартості квитка

Розрахунок вартості квитка

6 травня в газеті «Урядовий кур’єр» оприлюднено постанову Кабміну України від 25.03.2015 №240 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. №1548». Цим документом виключено абзац, яким обласним державним адміністраціям надавалися повноваження встановлювати тарифи на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
З метою недопущення соціальної напруги серед населення пов’язаної з ймовірним підвищенням цін за проїзд, а також для недопущення їх безпідставного зростання, ВАТ “Закарпатавтотранс” в даній статті надає інформацію щодо змін, які відбуваються в системі пасажирських перевезень.

Отже, з 07 травня 2015 року суб’єкти підприємницької діяльності (перевізники) мають можливість встановлення економічно обґрунтованих тарифів, що будуть забезпечувати рентабельність незалежно від рішень Закарпатської ОДА.
Для розуміння вищенаведеного уточнюємо. Постановою N 1184 від 26 вересня 2007 р.

Є затверджені ПРАВИЛА надання послуг пасажирського автомобільного транспорту. Згідно даного чинного документа є чітке розмежування понять вартість квитка та вартість проїзду. Вартість квитка – сума, що складається з вартості проїзду автобусом, автостанційного збору, плати за послуги з попереднього продажу квитків (за наявності такої).
Вартість проїзду – сума, за якою автомобільний перевізник здійснює перевезення, що включає вартість за тарифом, страховий платіж та податок на додану вартість.

Що це означає? – Страховий збір, податок на додану вартість, автостанційний збір та плата за послуги з попереднього продажу квитків хоч і залишились НЕ ЗМІННИМИ, проте пропорційно зростають у разі зміни тарифу за
1 пасажирокілометр! Важливість розуміти як розраховується вартість квитка полягає в тому, що значна частина пасажирів відштовхується виключно від тарифу. Проте це не так.

1. Тариф за 1 пасажирокілометр встановлюється у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ’ЯЗКУ УКРАЇНИ N 1175 від 17.11.2009р. Тобто, хоч Закарпатська ОДА і не затверджує тариф, перевізники не зможуть безпідставно завищувати ціну. Антимонопольний комітет України вже надав Міністерству інфраструктури обов’язкові для розгляду рекомендації для недопущення встановлення необґрунтованих тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

2. Страховий платіж становить: на міжміські та міжобласні маршрути — 1,5% від тарифу; на приміські маршрути — 3%. Нагадуємо що квиток пасажира – це договір між пасажиром і перевізником, гарантована страховка. Завдяки цьому документу пасажир матиме змогу отримати через страхову компанію відшкодування у розмірі 102 000 грн.
3. Плата за послуги з попереднього продажу квитків (за наявності такої) являється додатковою послугою і дає можливість здійснювати віддалений продаж квитків в прямому та зворотньому напрямку України та Європи. Комісія за попередній продаж становить: на міжміські та міжобласні маршрути — 7 грн; на приміські маршрути — 3 грн; міжнародні маршрути — 15 грн.

4. Автостанційний збір надає беззаперечне право користування усіма послугами що надаються автостанціями (зала чекання поїздки; зала продажу квитків; інших приміщень автостанції; служби інформації (крім послуг довідкового бюро); громадських вбиралень; користування безкоштовним Wi-FI, затишними кімнатами відпочинку,замовлення квитка для поїздки з іншого міста, замовлення квитка по телефону, замовлення таксі і т.д.). Розмір станційного збору становлюється згідно наказу Міністерства транспорту та зв’язку України №700 від 10.11.2010 року.
5. Багаж (за наявності) — 10% від тарифу.

На сьогоднішній день важливо розуміти структуру і алгоритм здійснення пасажирських автобусних перевезень. Адже тариф напряму залежить від рентабельності автомобільного перевізника. Безбілетні пасажири, а також ті, хто користуються послугами нелегального перевізника, прямо провокують зростання тарифу. Кожна копійка, яка пройшла повз каси і потрапила до кишені водія, значним чином вплине на зростання загальної ціни білету. ВАТ «Закарпатавтотранс» піклуюється про тих, чиє життя пов’язане з дорогою. Чито пасажири, чито перевізники, мета єдина – забезпечити надання якісних та надійних послуг.

З повагою, ПрАТ “Закарпатавтотранс”